Один директор VS 24 вчителі: конфлікт у колективі Тарутинського ліцею досяг свого піку

Один директор VS 24 вчителі: конфлікт у колективі Тарутинського ліцею досяг свого піку

фото:Тарутинський ліцей

До редакції «Кут огляду» звернулися 24 педпрацівника Тарутинського ліцею, які розповіли про ситуацію, яка склалася в колективі. У тексті вчителі розповіли про конфлікт освітян з директором закладу Ткаченком Олегом Володимировичем, який продовжується тривалий час. Зі слів вчителів, попри чисельні звернення до багатьох інстанцій ситуація так і не змінилася.

«Не знаємо, де шукати справедливості,  та змушені оприлюднити цю ситуацію з надією на те, що врешті-решт  нас почують ті,  кому небайдуже майбутнє нашої держави, ті, для кого навчання та виховання наших дітей буде стояти  вище за посаду одного директора школи».

У колективному зверненні освітяни скаржаться на те, що директор закладу принижує їхню гідність, на неетичну поведінку та некоректні висловлювання, і написали про це в своїх скаргах до різних інстанцій. У доданих до звернення в редакцію офіційних  переписках з освітнім омбудсменом та Департаментом освіти і науки Одеської ОВА, Болградською РВА  також згадується про підтверджені факти порушення закону про функціонування державної мови в ліцеї, заповнення журналів заздалегідь, відсутність звітування, а також про рішення суду 20 червня 2023 року, згідно з яким  Ткаченко О.В. був визнаний винним у корупції та внесений до єдиного  реєстру корупціонерів (конфлікт інтересів). Колективу надійшли  відповіді від освітнього омбудсмена,  з Міністерства освіти та Одеського управління освіти, та  Болградської РВА, в яких повідомлялось, що звільнити з посади може тільки голова Тарутинської ТГ, який укладав договір з директором. Але рішення про розірвання договору не приймається.

Що ж коїться в Тарутинському ліцеї, аби розібратися в ситуації, нам довелося поїхати до Тарутиного. Також варто наголосити, що редакція «Кут огляду» не є учасником конфлікту, ми лише виконуємо свої зобов’язання перед нашими читачами – допомагаємо висвітлювати важливі для суспільства теми.

На думку 24 вчителів, серед яких – багато освітян мають педагогічний стаж понад 20 років,  18 вчителів  - вищої категорії зі званням «Старший вчитель», директор не відповідає займаній посаді, тому вже понад рік колектив вимагає його звільнити.

Серед причин – хамське ставлення до підлеглих та постійне приниження вчителів, невиконання низки обов’язків та вирок суду, згідно з яким, стверджують вчителі, Олег Ткаченко не може очолювати заклад.

«Ткаченко О.В. працює  на посаді директора закладу 14 років,  і вважає, що школа – його власність і належить тільки йому, що вчителі - це непотріб. Дозволяє собі ображати вчителів».

Також педагогічні працівники в особистій розмові зауважили, що до останнього не хотіли виносити цей конфлікт у публічну площину, але відсутність реагування не залишає їм вибору, бо суперечки роблять нестерпним мікроклімат у закладі.  За словами вчителів, директор не намагається врегулювати конфлікт, а навпаки розпалює ще більшу ворожнечу:

««З березня 2023 року   почався «рух» навколо скарг і звернень, директор при зустрічах не етично себе поводив, принижував, залякував, говорив, що ніхто йому нічого не зробить, тільки «пальчиком помашуть», - пишуть вчителі.

Ткаченко О.В. обвинувачення в образах та погрозах на адресу педагогів відкидає, каже, що не погрожував,  що далеко не весь колектив підтримує намір колег добитися його звільнення. Директор закладу стверджує, що він  вже зробив та робить все можливе, аби в ліцеї було гарно, чисто, комфортно, аби освітній процес не припинявся попри війну. На думку очільника ліцею, причина бунту вчителів - небажання працювати. Олег Ткаченко запевняє, що буде відстоювати свою правду до кінця.

Голова громади Сава Степанович Чернєв у розмові зазначив, що в курсі цього конфлікту, вже виписував догану директорові школи, влаштовував зустрічі з усіма учасниками конфлікту, але наразі все ж має надію, що Олег Володимирович проявить мудрість та знайде можливість врегулювати конфлікт з підлеглими. Також керівництво громади наголошує, що знайти нового директора освітнього закладу – справа відповідальна та непроста.

Наразі все виглядає так, ніби конфлікт сягнув свого апогею, обидві сторони налаштовані продовжувати свою боротьбу, важливе й реагування керівництва громади на цю ситуацію.  Досвід роботи в журналістиці підказує, що освітяни у більшості випадків проявляють мудрість та намагаються локальні конфлікти вирішувати не публічно. В ситуації з Тарутине, здається, причина конфлікту дійсно вагома, якщо вчителі наважилися звернутися до ЗМІ. Чи щось зміниться – питання відкрите.

Після візиту до Тарутиного в мене є чітке розуміння, що до цієї теми ще повернемося обов’язково, через деякий час, бо мікроклімат в колективі закладу освіти – важливий чинник, який впливає не тільки на дорослих, а й на дітей, які тут навчаються, й на навчальний процес в цілому. 

Слідкуємо за ситуацією.


Слідуйте за нами:         

✅ у facebook (та запроси друзів!)

✅ у нашому Telegram-каналі

✅  в Instagram