Новий закон набрав чинності: як тепер розмовляти з колекторами

Новий закон набрав чинності: як тепер розмовляти з колекторами

З 14 липня набув чинності закон №1349-IX про захист споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості , який вперше вводить в законодавче поле професію колектора і встановлює правила для цих фахівців. З цього ж дня вступають в силу кваліфікаційні вимоги до колекторів, які склав Нацбанк, і починається реєстрація колекторських компаній в новому реєстрі НБУ. Повідомляє Сьогодні 

Від сьогодні починається видача ліцензій на колекторську діяльність. За ліцензію компанія повинна заплатити 24 тис. грн. Серед інших документів колекторські компанії повинні подавати в НБУ письмове запевнення в тому, що їх співробітники пройшли або проходять навчання правилам спілкування зі споживачами, що мають прострочену заборгованість.



Стань частиною нашого товариства у facebook та запроси друзів.



Колекторам і кредиторам тепер заборонено телефонувати родичам і знайомим боржника і вимагати від них розплатитися з боргами або вплинути на боржника. Вони мають право спілкуватися з питань простроченої заборгованості виключно з самим кредитором і з тими особами, які дали свою письмову згоду на таке спілкування, тобто підписали договір.

 Новий закон прямо забороняє кредитодавцю повідомляти інформацію про умови кредиту, про стан розрахунків або наявності заборгованості "особам, які не є стороною цього договору".

Як розмовляти з колекторами:

1. Перш за все запишіть вашу телефонну розмову. Якщо колектор почне залякувати, погрожувати або допустить інші неетичні висловлювання або дії, з цим записом можна звернутися в НБУ, і недбайливого співробітника або компанію покарають. Хоча законослухняні колектори тепер навряд чи ризикнуть поводитись неетично.

2. Згадайте, чи є в вашому кредитному договорі пункти про те, що організація-кредитор залишає за собою право звернутися в колекторську компанію. Якщо такий пункт є, доведеться спілкуватися з колектором далі. Якщо ж ні - це також привід для скарги в НБУ. 

3. Відразу після того, як співробітник колекторської компанії представиться, ви маєте право вимагати від нього документи, що підтверджують його слова (назва організації, імені, суми боргу і т. Д.). Ці документи він зобов'язаний на вимогу споживача надати протягом 5 днів. Або вручити особисто, або надіслати на адресу (електронну або поштову) - в залежності від того, як записано в договорі.

 

"КУТ ОГЛЯДУ" ближчий до читача!

Всі Бессарабії та України тут і зараз: Коротко та по суті:

Підпишись на наш Telegram - канал

Підтримай нас в Instagram