Чия то дорога, або як громади в негоду  працювали «і за себе, і за того хлопця»

Чия то дорога, або як громади в негоду  працювали «і за себе, і за того хлопця»

Вхурделило… Одещина оговтується після недільної непогоди. У соцмережах дуже багато дописів вдячності, обурення від мешканців півдня регіону.  І традиційно, майже всі невдоволення адресовані головам громад.

Особливо важливим у подоланні наслідків негоди є відновлення енергопостачання та руху на дорогах. З приводу розчистки доріг спостерігали дуже цікаву ситуацію: в нас є дороги комунальні, є дороги державного значення. В кожної з них свій «господар»: за стан комунальних доріг відповідають місцеві органи влади, тобто дороги від снігових наметів має розчищати громада.  Є дороги, за стан яких відповідають регіональні представництва Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України, зокрема, Служба відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області, яка через підрядні організації обслуговує такі дороги, як міжнародна М-15 Одеса-Рені, територіальні Т-16-08, Т-16-07 тощо. Автомобільні дороги загального користування місцевого значення Одещини передані з балансу Служби автомобільних доріг в Одеській області у сферу управління Одеської обласної державної адміністрації (на баланс ДП «Служба місцевих доріг»)

Але. Коли сніжний апокаліпсис паралізував Одещину, виявилося, що підрядні організації не мають змоги розчистити головні дорожні артерії, бо тут, у громадах, в них нічого немає. Керівники громад, аби вирішити нагальне питання, вимушені були всю комунальну техніку, техніку фермерів направляти на розчистку доріг, за обслуговування яких несуть відповідальність (і отримують кошти) зовсім інші організації.

Про це свідчать дописи у соцмережах.

В Арцизі Т-16-08 визволяли з сніжного полону спецтехнікою приватних підприємців та комунальників. У Кілії голова громади також пояснив, що вся крупногабаритна техніка, яка мала би чистити сполучення між населеними пунктами, працює на трасі М-15 Одесі-Рені. Якщо в підрядної організації відсутня спецтехніка на місцях, якщо з місцевими договори не укладені, а протяжність траси М-15 майже 300 км, і починається цей автошлях в Одесі, уявіть, коли би підрядник зі своєю технікою дістався би найвіддаленіших ділянок дороги та розчистив би її.

Голова Бородінської громади Іван Кюссе також, звітуючи про боротьбу з наслідками негоди, зазначив, що Бородінська громада та фермери розчищають Т-16-44:

«Дуже шкода, але немає надії на служби, які відповідальні за утримання дороги т-1644. Все приходиться робити громаді та місцевим фермерам. Треба міняти систему. Дякую тим, хто долучився до боротьби зі стихійним лихом».

На коментар під дописом у групі «Кут огляду»:  чому б на майбутнє не підписати якийсь договір на виконання робіт між цим фермером і громадою на випадок ось таких НС і офіційно оплатити його послугу. Голова Бородінської ТГ влучно зауважив, що  є підрядна організація, яка виграла тендер на обслуговування цієї дороги. Селищна рада не може укладати договори на обслуговування цих доріг.

Про те, що Служба відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області області та Служба місцевих автомобільних доріг не справляються з розчисткою доріг, нагадали й в Болградській РВА:

«У зв’язку з тим, що Служба відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області та Служба місцевих автомобільних доріг не встигають оперативно чистити від снігу автошляхи державного та місцевого значення на території району, на допомогу їм прийшли громади й сільськогосподарські підприємства, які мають відповідну техніку».

 

От і вийшло: допомогти енергетикам дістатися місць аварій –  долучаються місцеві ради, фермери, підприємства та очільники громад, допомогти дорожникам розчистити автошляхи  – знову включаються місцеві ради, фермери, підприємства та очільники громад…   І відгребти у соцмережах за «себе та того парубка» мають також керівники громад.

А в нас «зима на порозі», вхурделити може ще й не раз, тому маємо надію, що певних заходів все ж вживатимуть та  розроблять нові шляхи вирішення проблеми утримання доріг на випадок НС.

Дякуємо, що дочитали нашу статтю до кінця!


Залишайтеся в курсі важливих подій! Слідуйте за нами:

✅ у facebook (та запроси друзів!)

✅ у нашому Telegram-каналі

✅  в Instagram