13-річний школяр помер під час уроку фізкультури: чи можна було врятувати дитину?

Трагедія сталася в одній із шкіл міста Пирятин, що на Полтавщині. Під час уроку фізичної культури помер 13-річний учень. Про це повідомляє «Суспільне».
За попередніми даними, хлопчик пробіг два кола по 500 метрів, після чого присів, втратив свідомість і більше не подавав ознак життя. Реанімувати школяра не вдалося.
Обставини події ще з’ясовуються, однак уже зараз у суспільстві лунає низка важливих запитань: чи була надана перша домедична допомога належним чином? Чи мали педагоги необхідні навички для проведення серцево-легеневої реанімації (СЛР)? І чи був у школі дефібрилятор, що в деяких випадках здатен врятувати життя?
Медики наголошують: при зупинці серця кожна хвилина – на вагу золота. Без кисню незворотні зміни у клітинах мозку починаються вже через 4–6 хвилин. У цей короткий проміжок часу своєчасне та правильне проведення СЛР може стати вирішальним.
Європейська статистика доводить: у 30% випадків серце вдається "запустити", особливо якщо в наявності є автоматичний зовнішній дефібрилятор (АЗД). Проте в більшості українських шкіл ці пристрої досі відсутні.
Також викликає занепокоєння питання підготовки педагогів. Чи знають вони алгоритм надання першої допомоги дітям? Адже прості кроки можуть зберегти життя:
перевірити наявність свідомості й дихання;
викликати швидку допомогу;
у разі зупинки дихання — негайно почати СЛР: 5 рятувальних вдихів, 30 натискань на грудну клітку, чергуючи до приїзду медиків.
Ця трагедія – ще один болісний сигнал для системи освіти. Необхідно терміново підвищувати рівень обізнаності та навченості педагогів, забезпечити школи засобами першої допомоги, а також навчати учнів базовим навичкам порятунку.
Слідуйте за нами:
✅ у facebook (та запроси друзів!)
✅ у нашому Telegram-каналі
✅ в Instagram